Od genialnego pomysłu do CSR
Polskie małe firmy są społecznie odpowiedzialne, tylko czasem nie potrafią nazwać tego, czym kierują się w swojej działalności, przykładem są Ekoubranka.
Cała koncepcja przedsiębiorstwa zrodziła się z potrzeb ekologiczno - finansowych. Innowacyjny pomysł, jakim był przedłużacz do body dziecięcych pociągnął machinę społecznej odpowiedzialności na wielu poziomach. Firma nie tylko dba o zrównoważony rozwój i o dobre relacje z grupami na które oddziałuje, ale też podejmuje dodatkowe działania na rzecz poprawy szeroko rozumianego dobrobytu społecznego.
Przykładem jest akcja "Uszyj Jasia" mająca na celu angażowanie społeczności do szycia poszewek na poduszki dla różnych placówek, w których przebywają dzieci. Jak dotąd uszyto prawie 10 000 "jaśków" dla 80 różnych miejsc.
Ekoubranka pokazują nam że nie można być za małym na CSR, a wręcz niewielkie rozmiary, elastyczność oraz osobista bliskość z interesariuszami sprzyjają rozwojowi działań naprawdę znaczących dla społeczeństwa i środowiska. Należy również podkreślić że o działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych warto jest głośno mówić. Firmy nie tylko zyskują dzięki temu przewagę konkurencyjną, ale również szerzą dobre praktyki przyczyniając się do promocji CSR wśród innych firm oraz do podnoszenia świadomości społecznej... Jak dokonały tego Ekoubranka? Zapraszamy do przeczytania niezwykle ciekawej historii.
http://www.ekoubranka.blogspot.com/2016/03/ekoubranka-dlaczego-my-o-csr.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz